2018 - 2019 навчальний рік
Мета проекту:
формування читацької компетентності та підвищення престижу читання у молодших
школярів
Що таке читацька
компетентність? Під умінням читати розуміється
наступне:
-уміння вичитувати інформацію.
-уміння міркувати про прочитане.
-уміння давати оцінку прочитаного.
Завдання проекту:
1. Створення системи роботи з формування читацької коммпетентності
школярів і застосуванн її на уроках та в позаурочній діяльності;
2. Формування в учнів повноцінної
навички читання як базової у системі початкового навчання;
3. Ознайомлення учнів з дитячою
літературою різної тематики і жанрів;
4. Формування у дітей соціальних,
морально-етичних цінностей через художні образи літературних творів;
5. Формування у школярів умінь
сприймати, розуміти, аналізувати й інтерпретувати літературні тексти різних
видів з використанням початкових літературознавчих понять;
6. Формування умінь створювати власні
висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого);
7. Формування у школярів прийомів
самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок, довідковим
матеріалом, умінь здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення
навчально-пізнавальних завдань;
8. Виховання потреби в систематичному
читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного
розвитку.
9. Розвиток читацької компетентності учнів через через організацію
літературних ігор, творчих конкурсів, занять з елементами театралізації;
Гіпотеза проекту: Якщо створити розвиваюче середовище за
допомогою інноваційних технологій навчання, використання активних методів та прийомів, різноманітних вправ на уроках
літературного читання та інших, то можливе формування читацької компетентності
молодших школярів.
Показниками читацького інтересу молодших школярів є:
·
позитивне ставлення до самої
читацької діяльності ( "люблю читати");
·
зацікавленість конкретними
книгами ( "хочу ці книги");
·
захоплення самим процесом
читання ( "не можу відірватися від книги");
·
прагнення поділитися з
іншими радістю від спілкування з книгою ( "хочу, щоб інші про цю книгу
дізналися").
Методи реалізації
проекту: моделювання, проектна діяльність, діагностика, спостереження, порівняння
результатів із прогнозованими,
презентації, методи кооперативного навчання та критичного мислення.
Тип
проекту: практико-орієнтований
По
кількості участників: 24 учні
Вікова
категория:
учні 3-7 класів
За
тривалістю: 3 роки
Термін
реалізації: вересень 2018
– травень 2021
Участники
проекту: учні,
учитель, батьки
Напрями реалізації проекту:
- розробка та затвердження практико – орієнтованого проекту
«Шляхи розвитку читацької компетентності
молодших школярів у процесі
навчання» ;
- вивчення стану досліджуваної проблеми у педагогічній теорії та практиці;
- аналіз ефективності педагогічного досвіду з питань
формування читацької компетентності молодших школярів;
- створення навчально –методичного забезпечення проекту;
- оновлення змісту, форм і методів роботи на уроках з учнями шляхом
використання новітніх освітніх технологій,
інтерактивних методів та прийомів роботи;
- організація різноманітних форм розвитку читацької компетентності у позаурочній діяльності (залучення учнів в
проектну діяльність, участь в мережевих освітніх проектах, олімпіадах і
конкурсах, випуск газети, оформлення стендів і виставок);
- організація роботи з батьками щодо
розвитку читацької компетентності
молодших школярів.
Очікувані результати проекту:
• формування в
учнів повноцінного читання, як базового у системі початкового навчання; ознайомлення учнів з дитячою літературою в
авторській, жанровій,
тематичній
різноманітності;
• формування у
дітей соціальних, морально-етичних цінностей через художні образи літературних
творів;
• формування у
школярів умінь сприймати, розуміти, аналізувати літературні і навчальні тексти
різних видів;
• з
використанням елементарних літературознавчих понять; розвиток мовлення учнів; формування умінь
створювати власні висловлювання за змістом прочитаного; розвиток творчої діяльності школярів;
• формування в учнів
прийомів самостійної роботи з різними типами і
видами дитячих книжок;
• уміння
здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення навчально-пізнавальних
завдань;
• виховання
потреби в систематичному читанні, як засобові пізнання світу, загальнокультурного
розвитку.
План реалізації проєкту 2018-2019
н.р.
№з\п
|
Захід
|
Термін проведення
|
Відповідальний
|
1.
|
Виставка дитячих книжок (коло дитячого читання)
|
Вересень 2018
|
Кл. керівники, бібліотекар
|
2.
|
Розробка моделі методичного супроводу проекту
«Кейс Читача» (для учнів 3-7 класів)
|
Вересень 2018
|
Кл. керівники, бібліотекар
|
3.
|
Рекомендації для батьків з питань
організації дитячого читання.
|
Вересень 2018
|
Кл.керівники
|
4.
|
Екскурсія в шкільну бібліотеку. Ознайомлення з правилами
користування бібліотекою
|
Вересень 2018
|
Кл.керівник, бібліотекар
|
5.
|
Поповнення фонду класної
бібліотеки за рахунок батьків.
|
Постійно
|
Батьківський комітет
|
6.
|
Поширення інформації для учнів і батьків.
Створення екрану змагання.
|
Вересень 2018
|
Кл.керівники
|
7.
|
Ведення читацьких щоденників.
|
Протягом року
|
Кл. керівники
|
8.
|
П’ятихвилинки читання на кожному
уроці
|
Постійно
|
Учителі
|
9.
|
Презентація прочитаних книжок
|
Постійно
|
Учителі
|
10.
|
Організація конкурсу «Найкращий читач класу».
|
Протягом року
|
Учителі, бібліотекар
|
11.
|
Виставка виробів з пластиліну, природного матеріалу,
паперу. «Мої улюблені персонажі, герої
|
Жовтень 2018
|
Кл. керівники
|
12.
|
Свято поезії.
Конкурс на кращого читця.
|
Листопад
2018
|
Учитель укр.мови
|
13.
|
Фотоконкурс «Мама, папа, я- читаюча сім’я
|
Грудень 2018
|
Учителі, батьки
|
14.
|
Перевірка сформованості навичок читання
за І семестр. Моніторинг.
|
Грудень 2018
|
Учителі
|
15.
|
Презентація
улюбленої книжки, прочитаної на
канікулах «У книг не буває канікул»
|
Січень 2019
|
Кл.керівники
|
16.
|
Виховна година «Книга –найкращий друг»
|
Лютий 2019
|
Кл. керівники, бібліотекар
|
17.
|
"Змагаємося з письменником" - пізнавально-ігрова програма.
|
Березень 2019
|
Учителі, батьки
|
18.
|
Інтелектуальна гра «Найрозумніший»
|
Квітень 2019
|
Учителі, батьки
|
19.
|
Свято книги
|
Травень 2019
|
Кл. керівники
|
20.
|
Творчі роботи учнів « Перші спроби пера» ( складання віршів, казок, ілюстрації до
них).
|
Протягом року
|
Учителі, батьки
|
21.
|
Перевірка сформованості навичок читання
за ІІ семестр. Моніторинг.
|
Травень 2019
|
Кл. керівники
|
22.
|
Аналіз реалізації проекту «Читайлик». Аналітичний звіт.
|
Травень 2019
|
Учителі
|
МАР'ЯНІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» КАРЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
04.09.2018 с. Мар’янівка № 88
Про впровадження у закладі
проекту «Компетентнісне
читання — крок до успіху”
Відповідно до роботи річного плану школи, з метою підвищення якості та грамотності читання, розвиток особистісного потенціалу школяра засобами компетентнісного читання
НАКАЗУЮ:
1. Впровадити у роботу навчального закладу з 04.09.2018 проєкт «Компетентнісне читання – крок до успіху» у 3 – 7 класах.
2. Призначити відповідальними за впровадження проекту вчителя початкових класів Полеву Л.А. та вчителя української мови та літератури Вівсяник О.А.
3. Визначити основним завданням для вчителів усіх предметів — п’ятихвилинне читання учнями книжок на кожному уроці (окрім фізичної культури та контрольних робіт).
4. Відповідальним за впровадження проекту Полевій Л.А. та Вівсяник О.А.
1.1. Провести заміри читання на початок навчального року, в подальшому щосеместорово.
1.2. Організувати підбір дитячої сучасної літератури.
1.3. Підготувати вправи, що сприяють розвитку навичок швидкого усвідомленого читання.
1.4. Розглянути дане питання на педагогічній раді листопад 2018р.
2. Контроль за виконанням даного наказу покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи Таценко В.В.
Директор НВК Т.С. Гречко
МАР'ЯНІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ
КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
КАРЛІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.09.2019 с.
Мар’янівка № 89
Про продовження роботи над
проєктом «Компетентнісне
читання — крок до успіху”
Відповідно
до роботи річного плану школи, наказу по школі від 04.09.2019 № 88 «Про
впровадження у закладі проекту «Компетентнісне читання — крок до успіху», з
метою підвищення якості та грамотності читання, розвиток особистісного
потенціалу школяра засобами
компетентнісного читання
НАКАЗУЮ:
1.
Продовжити роботу навчального закладу над впровадженням проекту «Компетентнісне читання – крок до успіху» у 1 – 9 класах та дошкільної
групи «Веселка».
2.
Визначити основним завданням для
вчителів усіх предметів — п’ятихвилинне читання
учнями книжок на кожному уроці (окрім фізичної культури та контрольних
робіт).
3.
Призначити відповідальними за роботу над проектом класних
керівників.
4.
Класним керівникам та вихователям дошкільної групи:
1.1.
Обрати тему мініпроекту для класу,
над якою будуть прцювати у І семестрі та скласти робочий план – перелік заходів з термінами їх виконання
До 11.09.2019р.
1.2.
Здійснити моніторинг, тобто контролю за ходом виконання проекту.
1.3.
Провести заміри читання на
початок навчального року, в подальшому
щосеместорово.
1.4.
Організувати підбір дитячої
сучасної літератури.
2.
Розглянути дане питання на педагогічній раді грудень 2019р.
3.
Шкільному бібліотекарю Мотієнко Ю.О.:
3.1.
Заохочувати до читання через активну пропаганду
бібліотеки, її фонду та можливостей.
3.2.
Формувати довіру до бібліотеки як місця, де можна
знайти розуміння, підтримку та отримати необхідну інформацію
3.3.
Висвітлювати хід реалізації
проекту через ЗМІ, на сайті школи та в соцмережах.
4.
Контроль за виконанням даного наказу
покладається на заступника директора з навчально-виховної роботи Таценко В.В.
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЕКТУ
«ШВИДКОЧИТАННЯ»
«ENGLISH WITH PLEASURE»
5 клас
Мета проекту: вдосконалити навички
читання англійською мовою та оволодіти технікою швидкого читання текстів іноземною
мовою, що вивчається.
№
|
Період виконання
|
Зміст роботи
|
1.
|
Вересень
|
Вхідна перевірка
техніки читання з англійської мови
П’ятихвилинне
читання за допомогою тренажера із читання для початківців
|
2.
|
Вересень
|
П’ятихвилинне
читання за допомогою тренажера із читання для початківців
|
3.
|
Жовтень
|
Читання з
малюнками
Знайомство із
словничком незнайомих слів із казки «The little house in the wood»
|
4.
|
Жовтень
|
Читання з
малюнками
Читання казки «The little house in the wood»
|
5.
|
Листопад
|
Вхідна перевірка
техніки читання з англійської мови
Знайомство з
лексичним мінімумом казки «THE TURNIP» (на сучасний
лад)
|
6.
|
Листопад
|
Читання казки «THE TURNIP»
(на сучасний лад) самостійно кожним учнем
|
7.
|
Грудень
|
Читання казки «THE TURNIP»
(на сучасний лад) в ролях
|
8.
|
Грудень
|
Розучування казки
«THE TURNIP»
(на сучасний лад)
Звіт проведеної
роботи (інсценізація казки)
|
Сайт
«Путівник читача»
7 клас
Оскільки сучасний
підліток, перш за все, споживач комп'ютерних продуктів, особистість,
орієнтована на сприйняття віртуальної, а не вербальної інформації. Сьогоднішньому
школяреві треба, щоб інформація подавалася яскраво, динамічно, і бажано коротко.
Головне - привернути увагу, викликати
емоційну реакцію, бажання взяти книгу в руки.
Наш сайт розрахований для дітей віком від
10-14 років.
В сучасному світі асортимент книг вражає
своєю різноманітністю та розгалуженістю в різних літературних напрямках, тож не
дивно, що юний читач може з легкістю розгубитися при виборі цікавої та корисної
книги.
Наш
сайта «Путівник читача» створений для допомоги при виборі книг дітям.
З цією метою були створені такі сторінки на
сайті:
-
Моніторинг
видавництв (зібрана корисна інформація про видавництва та їх сайти);
-
Наші
відгуки (діти пишуть та виставляють короткі анотації на прочитані книги);
-
Літературний
креденс (зібрання та посилання на онлайн -книги);
-
Знайомство
з автором (подані біографії дитячих письменників);
-
Буктрейлери
(відеоролик, рекламуючий книгу)
-
Літні,
зимові, осінні, весняні читання (підбірка книг, які цікаво читати в певну пору
року ).
«Book Travel»
Туристична агенція
8 клас
Мета та завдання
проекту:
- формувати інформаційну та естетичну
культуру особистості;
– підвищувати рівень читацької
компетентності;
– сприяти підвищенню статусу книги і читання
серед молоді;
– заохочувати юнацтво до системного та
вдумливого читання;
– шляхом діалогів та бесід, залучати молодь
до відкритості та активного спілкування;
– проводити різноманітні заходи, які б
сприяли підвищенню національно-патріотичного вихованню молоді.
ПЛАН
1.
Ознайомлення з пригодницькою літературою
2.
Виготовлення закладинок-путівничків
3.
Оформлення книжкової полички
4.
Створення відео-презентації «Сторінками
пригодницької літератури»
5.
Квест «Останній герой» один день з життя
Робінзона Крузо
«BOOK CAFE»
9 клас
Основна мета
проєкту: об’єднання книголюбів,
стимулювання інтересу до літератури і до книг, залучення дітей до читання елементами
театралізації.
ВЕРЕСЕНЬ
|
Літературні посиденьки «Новинки для книжкових гурманів»
|
Літературний
фуршет «Читання зі смаком романтики»
|
|
ЖОВТЕНЬ
|
Складання хмарок
слів за прочитаними творами
|
Читацький батл
«Читання це круто»
|
|
ЛИСТОПАД
|
Літературна
акція-естафета #Аякчитаєшти?#
|
Читання п’єси за
ролями
|
|
ГРУДЕНЬ
|
Костюмована
літературна вечірка.
Прем’єра
новорічної вистави.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар